חדשנות עירונית - המקום בו כול עירייה וגוף ציבורי רוצים וצריכים להיות.

אבל המון שאלות עולות כאשר מבקשים ליזום ולקדם "חדשנות עירונית" - מה היא בעצם? איך מגדירים ומאפיינים אותה? כמה היא תעלה? איך ומי ינהל אותה? איך מוציאים אותה לפועל? והשאלה הכי חשובה והכי כואבת לכן ארגון ציבורי ובפרט עירייה - כמה תעלה?

AhoyIT תספק לכם את כל התשובות - נסו אותנו.

חדשנות עירונית - urban innovation

חדשות עירונית - מה היא?

היום אי אפשר לנתק את המושג "חדשנות עירונית" מוכרת גם בתור "העיר החכמה" (Smart City) או "עיר מחוברת" (Connected City) ובסופו של דבר היא מתייחסת ליישום וחדשנות בשירותים שמעניקה הרשות, במרחב העירוני בתחום אחריותה (ולעיתים מעבר לו, בשיתוף עם רשויות עירוניות שכנות ו\או רשויות לאומיות רלבנטיות).

חדשנות עירונית, במונחים של ההווה - היא היכולת לאסוף מידע רב, ממקורות שונים, בעל אופי משתנה תדיר, מסביבות נפרדות, במגבלות הפרטיות האישית של התושב, במרחבים העירוניים השונים, בהקשרי הפעילות העירונית ומחוצה להם ולרכז את כולם באופן כזה שידברו בשפה משותפת אחת ויאפשרו לנתח, לפלח, ולהציג באופן כזה שיאפשר ליעל קבלת החלטות, להנגיש ולשפר שירותים וליישם באופן אוטומטי פעולות ופעילויות באופן פרטני לתושב, לקהילה מוגדרת, לכלל תושבי העיר או הציבור בכלל.

יישום כזה, אפשרי רק באמצעים טכנולוגיים הזמינים כבר כיום - חיישנים, מחשוב ענן, תקשורת נתונים מהירה, איסוף וניתוח נתונים Big Data ומערכות BI, למידת מכונה ואינטליגנציה מלאכותית AI ועוד.

למה חדשנות עירונית?

למה להשקיע בחדשנות עירונית?

כי העיר נמדדת בשירותים שהיא מעניקה לתושביה וחדשנות עירונית מבוססת טכנולוגיה חודרת ומיושמת כמעט לכל תחום בחיינו. ואם אתם - בעירייה או בתאגיד העירוני - רוצים להשאר רלבנטיים, אתם חייבים גם להיות שם וכדי לא להשאר מאחור. לאמץ חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא, לאתר פתרונות מתקדמים, קלים, זולים וברי יישום מהיר והמותאמים לכם אישית.

חדשות מביאה איתה את הערכים המוספים הבאים - 

  1. נגישות מלאה לתושב, לשירותים ומידע
  2. יעול ואוטומציה של תהליכים ושיפור השירות
  3. הכנסת שירותים חדשים
  4. תמונת מצב אמיתית, ובזמן אמת, של תשתיות ושירותים
  5. חיבור בין מערכות המידע השונות, ויכולת ניתוח חסרת תקדים
  6. שיפור תהליכי קבלת החלטות על סמך נתוני אמת ומדדים שלא היו נגישים בעבר
  7. יכולת להרחיב, להתאים, לשנות, להוסיף ולהפחית תשתיות באופן גמיש
  8. חסכון בעלויות, בטווח הארוך

הזמן קצר והמלאכה מרובה.

המרחב הטכנולוגי העירוני

אז אם חדשנות, משמעה טכנולוגיה - מה הוא בעצם המרחב הטכנולוגי העירוני?

המרחב העירוני הטכנולוגי הוא מארג רב ממדי של רכיבים טכנולוגים - החל מחיישנים ממגון סוגים (מצלמות, חיישני תנועה, ניטור מזג אוויר ואיכות סביבה, חיישני חניה, ), דרך רשתות תקשורת פיזיות ואלחוטיות ועד תשתיות אגירת וניתוח הנתונים והצגתם וחיבור למערכות המידע העירוניות כדי לנצל את המידע לשיפור התפקוד הכללי.

המרחב הטכנולוגי העירוני יאפשר למקבלי ההחלטות להביא את העיר למקום בו הטכנולוגיה משרתת את מקבלי ההחלטות בעיר באופן יעיל החוסך משאבים ומשפר שירותים לרווחת התושב.

חדשנות, עירוניות, טכנולוגיה - איך מחברים את כל זה?

חדשנות מתרגמת כיום לטכנולוגיה ולכן החיבור בינה ובין עירוניות וטכנולוגיה הפכה לחובה ולא לרשות - אז איך מחברים את כל זה?

אין כמעט אתגר גדול מזה בניהול העירוני - לחבר בין הפתרונות, הצורך והמשאבים הזמינים למכלול שיאפשר ליישמו באופן כזה שיתאים לכללי המנהל הציבורי התקינים, ישאר במסגרת התקציב, יציג פתרון בר ניהול שלא יהפוך פיל לבן וכשלון מפואר ובפרט יניב ערך מוסף אמיתי לעיר ולתושביה. הרי, אין כמעט עיר בישראל (ובעולם) היכולה לעמוד בדרישות התקציב של מחשוב כלל עירוני, תשתיות תקשורת המכסות כל פינה בעיר, לאסוף את כל המידע הזמין האפשרי, לנתח ולעבד אותו, ולחבר את כל זה למגוון מערכות המידע המעניקות שירות לתושב, או לענפי שירות שטרם מוחשבו.

כיום, גם מתאפשרת פריסת רשת דור 5 פרטית (Private 5G LTE) בבעלות מלאה שלכם, או בשירות SaaS ועל בסיסה יצירת מערך תקשורת, IoT, תפעול וניהול מלאים.

זה אפשרי - אנחנו ב-AhoyIT כבר הוכחנו את היכולת שלנו בחיבור טכנולוגיה למערכות מנהל ציבורי גדולות.

מומחי AhoyIT ישמחו ללוות אתכם בתהליך החשיבה, התכלול, האפיון, איתור ובחירת הטכנולוגיות והספקים והיישום בפועל וזאת בהתבסס על ניסיונה רב השנים ביישום בפועל של פרויקטים עירוניים גדולים, חממות טכנולוגיות, מחשוב עירוני ועוד.

צרו קשר עוד היום.