מיקרוסופט הודיעה על השקת גרסה חדשה למערכת ההפעלה חלונות - חלונות 11 (Microsoft Windows 11).

הפעם ובניגוד למה שהורגלנו כמשתמשים, השדרוג אינו מובן מאליו ובהחלט נדרש לבחון את החומרה עליה אנחנו מתכננים להתקין את גרסת חלונות 11. יישום בדיקה של מיקרוסופט, יהיה זמין באתר בעתיד הקרוב ועם השחרור הרשמי לקהל הרחב.

בין החידושים במערכת ההפעלה - ממשק משתמש חדש ומתקדם יותר (למשל סרגל הכלים במרכז המסך, במקום בצד בהתאם לשפה), אפשרות הרצת יישומי אנדרואיד, שילוב TEAMS כחלק ממערכת ההפעלה, חיפוש פדרטיבי הכולל את ענן 365 ובפרט OneDrive, מיצוב פורטל MSN כמקור מידע, הטמעת Xbox Game Pass באופן פשוט לשימוש ועוד.

מידע נרחב, אפשר למצוא בשפה העברית באתר של מיקרוסופט בקישור.

חלונות 11

דרישות סף מערכת, עבור חלונות 11

מעבד: 1 ג'יגה-הרץ (|GHz) או מהר יותר עם 2 ליבות או יותר במעבד 64 סיביות תואם או מערכת על שבב (SoC)
זיכרון: ‎4 GB RAM
אחסון: התקן אחסון של ‎64 GB או יותר
כרטיס מסך: גרפיקה תואמת DirectX 12‏ / WDDM 2.x
תצוגה: >9 אינץ' עם רזולוציית HD‏ (720p)
חיבור אינטרנט: נדרש חשבון Microsoft וחיבור לאינטרנט כדי להגדיר את Windows 11 Home
קושחה: UEFI, Secure Boot capable
TPM: גרסה 2.0 של Trusted Platform Module (TPM)2.0 (אימות התקנים מבוסס חומרה ולא רק תוכנה)

תכונות מסוימות דורשות חומרה ספציפית, ראה פירוט של דרישות מערכת.

להרחבה למאפייני מעבד בקרו בקישור ומפרט מורחב ומלא בקישור.

הכנות והתקנת חלונות 11

כדי להתקין Windows 11 על המחשב שלכם יש לבצע מספר פעולות טכניות. אם אין לכם את ההבנה והשליטה המלאה ביישום שלהן, אנא העזרו במומחה.

  1. בדיקת תאימות חומרה: ראו פרק דרישות סף.
  2. אימות גרסת רכיב TPM מותקן. באמצעות לחיצה על הצירוף מקש Windows+R, פתחו חיפוש ואז הקלידו את שם הקובץ "tpm.msc" ובצעו חיפוש. בתוצאות החיפוש, אמור להופיע הקובץ ואם לא - נדרש להשלימו. כמו כן, יש לוודא גרסה 2.0 של ה-TPM.
  3. לאחר מכן, יש להדליק מחדש את המחשב ובשלב ההדלקה להכנס ל-BIOS ועל-ידי לחיצה על לחצן ה-Delete (או ה-F2, משתנה בהתאם לדגם ויצרן). בתפריט BIOS, יש לאתר את הגדרת Trusted Computing 2.0 ולאפשר אותו (מיקום ההגדרה משתנה בהתאם לדגם ויצרן וכנראה תחת Settings Security ואז Trusted Computing, או תחת "Other", או תחת PCH-FW Configuration, או תחת Intel PTT בתפריט ה-Advanced).
  4. לאחר יציאה מה-BIOS והדלקה מסודרת של החלונות, יש לבצע בדיקת "בריאות" (Health Check) של מערכת ההפעלה ולוודא כי אכן ה-TPM מופעל ועדכני.